Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2014. június 10., kedd

                                       Sóska leves

Emlékszem, gyerekkoromban ki lehetett volna a világból kergetni a sóska főzelékkel. Nem vagyok válogatós, de sem az óvodában, sem pedig a napköziben nem voltam hajlandó megenni.
Olyan édesen készítették, hogy számomra ehetetlen volt. A nagymamám is készítette, de ő levesnek. Hiába kérlelt, kóstoljam meg, nem voltam rá képes. Telt-múlt az idő, és én már a lányomat hordtam a pocakomban, és egyszer a mamánál isteni illatok szálltak a konyhából. Sóskalevest főzött a drága, és addig kínálgatta, míg csak megkóstoltam. Hát köze nem volt a menzás szörnyűséghez. Azóta is imádom, és készítem úgy ahogy annak idején Ő.

Hozzávalók:

  • Kb. 1 kg friss sóska
  • 2 ek. olaj
  • 1 ek. liszt
  • 3 dl tej
  • 4 dl víz
  • 1 ek. cukor
  • 2 db tojás
Így készül:
A sóskát szárától válasszuk le, és jól mossuk meg. A felhevített olajon fonnyasszuk, pároljuk meg és vagdossuk apróra. Szórjuk rá a lisztet, Öntsük fel a tejjel és vízzel, sózzuk, cukrozzuk.
Forraljuk, majd a tojásokat verjük fel és csorgassuk villa segítségével a levesbe.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése